loading...

مرجع تخصصی مقالات روانشناسی

بازدید : 14
شنبه 4 شهريور 1402 زمان : 12:19


بقیه اختلالات تغذیه معین گردیده (OSFED)

در حالی که‌این اختلالات تناول کردن در dsm5 یافت نمی‌شود، این مجموعه مشتمل بر هر بیماری دیگری میباشد که علائمی شبیه علائم ایراد میل کردن داشته باشد ولی با هیچ یک از اختلالات دکتر روانشناس تغذیه ای روانشناسی همخوانی ندارد.
یکی‌از اختلالاتی که فعلا ممکن میباشد در‌این پایین مجموعه اختلالات میل کردن قرار گیرد، ارتورکسیا میباشد. اگرچه ارتورکسیا به صورت فزاینده ای در رسانه ها و مطالعات علمی بیان می‌گردد، DSM هنوز آن را تحت عنوان یک مشکل میل کردن مستقل به رسمیت نمی شناسد.

اشخاص دچار به ارتورکسیا تمرکز وسواسی بر تغذیه سلامت دارا‌هستند تا حدی که معاش روزانه آن‌ها را مختل می نماید. آنان ممکن میباشد به صورت اجباری لیست مواد و برچسب های غذایی را تحقیق نمایند و با وسواس از پروفایل های های “مدل معاش سلامت” در رسانه های اجتماعی تاسی نمایند.

شخصی که‌این بیماری را دارااست ممکن میباشد تک تک مجموعه های غذایی را از واهمه ناسالم بودن آن ها حذف نماید. این میتواند سبب به سوء تغذیه، کاهش وزن شدید، اختلال در خوراک تناول کردن در سوا منزل و اندوه خواهد شد. اشخاص در گیر به ارتورکسیا کم کم بر کاهش وزن تمرکز می نمایند. درعوض، بها، نام و نشان یا این که رضایت آن ها به‌این بستگی دارااست که چقدر با ضوابط رژیم غذایی خویش همخوانی دارا‌هستند.

باعث شناسی نقص‌ تناول کردن
ترکیبی از دست اندرکاران ژنتیکی، محیطی و اجتماعی در تولید اختلالات تناول کردن نقش دارا هستند. برخی از اشخاص در گیر به اختلالات میل کردن وقتی که شم می نمایند مدیر بقیه جنبه های معاش آنان مشقت بار میباشد، ممکن میباشد از اقدامات شدید برای محصور کردن مصرف طعام یا این که مجموعه های غذایی به کارگیری نمایند. وسواس راجع به خوراک به روشی ناسالم برای تقابل با عاطفه ها یا این که احساسات دردناک تبدیل میشود. بدین ترتیب، تفراد در گیر به اختلالات تغذیه ای روانشناسی بیشتر در‌پی یافتن راهی سلامت برای مدیر احساسات می‌باشند تا طعام.
انگیزه ظریف اختلالات میل کردن معین وجود ندارد. مانند بقیه حالت تندرست سرازیر، ممکن میباشد دلایل مختلفی وجود داشته باشد. عامل ها خاصی ممکن میباشد خطر ابتلا به خلل میل کردن را ارتقا دهند، برای مثال:

سوابق خانوادگی: احتمال بروز اختلالات تناول کردن در کسانی که پدر و مادر یا این که خواهر و برادری دارا هستند که نقص‌ میل کردن داشته اند بیشتر میباشد.
بقیه مسائل مرتبط با تندرست جاری: تروما، اضطراب، افسردگی، ایراد وسواس فکری عملی و بقیه مسائل مرتبط با تندرست سرازیر میتواند احتمال ابتلا به نقص‌ میل کردن را ارتقاء دهد.
رژیم تصاحب کردن و گرسنگی: رژیم غذایی مکرر یک دلیل خطر برای اختلالات تناول کردن میباشد، به خصوص درصورتی که وزن که در هنگام به چنگ آوردن و حذف رژیم های تازه دائماً بالا و زیر میگردد. شواهد قادر وجود دارااست که آرم میدهد اکثری از علائم نقص‌ تناول کردن، علائم گرسنگی میباشند. گرسنگی بر مغز تأثیر میگذارد و می‌تواند باعث به تغییرات خلقی، درنگ محکم و طاقت فرسا، اضطراب و کاهش اشتها خواهد شد. این ممکن میباشد منجر خواهد شد که خوراک میل کردن به شدت محصور گردد یا این که رفتارهای ایراد خوری ادامه یابد و برگشت به عادات غذایی تندرست مشقت بار خواهد شد.
سوابق جراحت دیوانه: وزن عده ای که به جهت وزن گزینه آزار رسانی قرار گرفته اند، بیشتر در معرض خطاها مرتبط با تناول کردن و اختلالات میل کردن میباشند. این مشمول اشخاصی می‌گردد که بوسیله همسالان، متخصصان محافظت های بهداشتی، مربیان، معلمان یا این که اعضای خانواده از وزن خویش شرمنده گردیده اند.
استرس: خواه رفتن به کالج، نقل جای ، یافتن کار نو، یا این که یک ایراد خانوادگی یا این که ارتباط ای، تغییر و تحول قادر است استرس ساخت‌و‌ساز نماید. و استرس ممکن میباشد خطر ایراد تناول کردن را ارتقا دهد.
عوارض اختلالات میل کردن
اختلالات میل کردن سبب ساز طیف وسیع ای از عوارض میگردد که بعضی از آن ها انذار کننده معاش می‌باشند. هر چه ایراد تناول کردن شدیدتر یا این که زمانبر خیس باشد، احتمال بروز عوارض دورازشوخی بیشتر میباشد. اینها ممکن میباشد دربرگیرنده موردها ذیل باشد:

خطاها بدون شوخی تندستی
افسردگی و اضطراب
ذهن ها یا این که اخلاق قتل نفس
خطاها رویش در کودک ها و نوجوان ها
ایرادات اجتماعی و ارتباط ها
ایراد مصرف مواد
زخم های جسمس برای مثال سیستم گوارش و دندان ها
اشتباهات مرتبط با شغل و مکتب
مرگ
مشکل تناول کردن به چه شکل تشخیص داده می گردد؟
در حالتی‌که رفتارهای غذایی ایراد دارید که منجر غم شما می گردد یا این که معاش یا این که تن درستی شمارا ذیل اثر قرار میدهد، یا این که در حالتی که فکر می‌کنید مشکل میل کردن دارید، درپی امداد تخصصی باشید. اختلالات میل کردن مطابق علائم و رسیدگی عادات و رفتارهای غذایی تشخیص داده می گردد. ممکن میباشد برای تشخیص، هم به روانپزشک یا این که روانشناس رجوع نمایید.

آغاز خوب میباشد یک پزشک معالج شمارا معاینه می‌نماید تا بقیه دلایل پزشکی را برای ایرادات تناول کردن شما رد نماید. دارای تخصص همینطور ممکن میباشد تست هایی را پیشنهاد نماید. یک روانشناس یا این که روانپزشک، یک آنالیز روانشناختی اجرا میدهد تا درباره رفتارها و باورهای غذایی شما داده ها بیشتری استخراج نماید. ارائه دهندگان از راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات کم عقل انجمن روانپزشکی ایالات متحده (DSM) برای تشخیص استعمال می نمایند. اختلالات تناول کردن در dsm5 با علائم توشیح داده گردیده اند.
دوری از مشکل میل کردن در روانشناسی
هیچ رویه مطمئنی برای پیشگیری از اختلالات تناول کردن نیست، البته میتوانید برای تولید عادات غذایی سلامت گام‌هایی بردارید. در شرایطی‌که فرزند دارید، می‌توانید به فرزندتان یاری فرمائید تا خطر ابتلا به اختلالات تناول کردن را کم کند.

خودداری از خلل تناول کردن در بزرگسالان
یک رژیم غذایی تندرست و بی نیاز از غلات بدون نقص، میوه ها و صیفی جات گزینش نمایید. نمک، شکر، الکل، چربی های اشباع گردیده و چربی های ترانس را محصور فرمائید. از رژیم غذایی شدید دوری کنید. در‌حالتی که نیاز به کاهش وزن دارید، با یک کارشناس تغذیه عالی حرف نمایید.
از تکمیل کننده های غذایی، ملین ها یا این که تولیدات گیاهی برای کاهش وزن به کار گیری نکنید.
کار بدنی کافی داشته باشید. هر هفته دست‌کم ۱۵۰ دقیقه شغل هوازی مانند پیاده روی سریع داشته باشید. شغل هایی را تعیین فرمایید که از آنان لذت می‌برید، احتمال جاری ساختن آن‌ها بیشتر میباشد.
برای مسائل مرتبط با تندرست سرازیر، مانند افسردگی، اضطراب، یا این که ایرادات مرتبط با عزت نفس و تصویر تن، امداد بگیرید.
پرهیز از مشکل میل کردن در بزرگسالان
از رژیم تصاحب کردن نوپا خویش اجتناب نمائید. عادات غذایی خانواده ممکن میباشد بر ارتباط ها کودک ها با خوراک تأثیر بگذارد. تناول کردن وعده های غذایی با هم این مجال را به شما میدهد تا به طفل خویش در خصوص اشتباهات رژیم غذایی فراگیری دهید. همینطور به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد که مشاهده کنید آیا بچه شما غذای کافی و تنوع کافی میخورد یا این که نه.
با فرزندتان کلام فرمایید. اکثری از اینترنت‌تارنما‌ها و دیگر تارنما‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارا‌هستند که ایده‌های خطرناکی را تبلیغ می‌نمایند، برخی از تارنما ها نوجوان ها را تشویق به استارت رژیم می نمایند. اصلاح هر سیرتکامل ایده خطا اصلی میباشد. با فرزندتان راجع به خطرها تعیین غذای ناسالم حرف نمائید.
تصویر بدنی سلامت را در بچه خویش، صرف حیث از صورت و اندازه وی، تشویق و تقویت فرمایید. با نوپا خویش راجع به تصویر خویش حرف فرمایید و به وی باور دهید که صورت تن می‌تواند گوناگون باشد. از تن خویش جلوی فرزندتان نقد نکنید. پیام های تایید و احترام میتواند به تولید عزت نفس سلامت یاری دهد. این مهارت ها میتواند به خردسال ها یاری دهد تا از زمان بحران برانگیز سال های نوجوانی و جوانی عبور نمایند.
معالجه خلل تناول کردن
اپ های درمانی خلل تناول کردن به صورت خاص برای هر شخص پیاده سازی شد‌ه‌است و معالجه مشکل تناول کردن ممکن میباشد دربرگیرنده ترکیبی از چند طرز درمانی باشد. معالجه معمولاً مشمول سرازیر درمانی و همینطور معاینات منظم تندرست با دکتر معالج میباشد. اساسی میباشد که در‌پی معالجه زودهنگام برای اختلالات تناول کردن باشید، چون خطر عوارض پزشکی و قتل نفس بالا میباشد. مورد های درمانی عبارتند از:

سرازیر درمانی شخصی، گروهی یا این که خانوادگی: نوعی جاری درمانی به اسم خلق و خوی درمانی شناختی (CBT) ممکن میباشد برای امداد به کاهش یا این که حذف رفتارهای نابسامان مانند پرخوری، تطهیر و محصور کردن پیشنهاد خواهد شد. CBT مشمول یادگیری روش تشخیص و تغییر‌و تحول الگوهای فکری تحریف گردیده یا این که غیر اثر گذار میباشد. مراجعه به یک روانشناس بهتر طهران می‌تواند موثر باشد.
داروها: روانپزشک ممکن میباشد معالجه با داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، ضد سرازیر پریشی یا این که ثبت کننده های کردار را برای امداد به معالجه ایراد تناول کردن یا این که بقیه قوانینی که ممکن میباشد هم‌زمان صورت دهد، مانند افسردگی یا این که اضطراب پیشنهاد نماید.
مشورت کردن تغذیه: این معالجه مشتمل بر فعالیت با یک دارای تخصص تغذیه برای یادگیری تغذیه مطلوب و عادات غذایی میباشد و همینطور ممکن میباشد دربرگیرنده بازیابی یا این که مدیر وزن شخص در صورتیکه که تغییرات وزنی قابل توجهی داشته باشد، باشد. مطالعات نشانه می‌دهد که ادغام تغذیه درمانی با آشنایی درمانی ممکن میباشد به صورت قابل توجهی نتیجه ها معالجه را بهبود بخشد.
بستری: در کیس هایی که شخص علائم حیاتی اش در خطر میباشد یا این که نحوه های درمانی دیگر جوابگو وجود ندارد، احتمال بستری کردن شخص وجود داراست.
سوال ها متداول
درین قسمت به سوال و جواب درباره ی اختلالات میل کردن در روانشناسی میپردازیم.

خلل میل کردن در کودک ها چیست؟
خلل میل کردن در خردسال ها نیز فیس می‌دهد. خصوصا برخی اختلالات تناول کردن مانند هرزه خواری در کودک ها بیشتر فیس می‌دهد. کودک ها بالای ۱۲ سال میتوانند ممکن میباشد به بقیه بقیه اختلالات میل کردن مثل بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی، پرخوری، نشخوار و اجتناب یا این که محدودیت طعام نیز دچار شوند.

اشکال خلل میل کردن چیست؟
شش ایراد میل کردن در dsm یا این که کتاب تشخیصی و آماری متخصصان تندرست جاری وجود داراست: نقص‌ بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی، پرخوری، هرزه خواری یا این که پیکا، نشخوار و اجتناب یا این که محدودیت طعام. بعضا اختلالات نیز مانند نقص‌ تطهیر وجود دارا‌هستند که خیلی رایج نیستند و در تیم بندی مهم مکان نمی گیرند.

معالجه ایراد میل کردن چیست؟
معالجه ایراد تناول کردن مشمول همیاری تیمی از متخصصان مثل روانشناس، روانپزشک، کارشناس تغذیه میباشد. معالجه شناختی رفتاری، اخذ برخی داروهای ضد افسردگی یا این که ثبت کننده خوی و پژوهش یک دارای تخصص تغذیه میتواند علائم اختلالات تغذیه ای روانشناسی را مدیر نماید.


بقیه اختلالات تغذیه معین گردیده (OSFED)

در حالی که‌این اختلالات تناول کردن در dsm5 یافت نمی‌شود، این مجموعه مشتمل بر هر بیماری دیگری میباشد که علائمی شبیه علائم ایراد میل کردن داشته باشد ولی با هیچ یک از اختلالات دکتر روانشناس تغذیه ای روانشناسی همخوانی ندارد.
یکی‌از اختلالاتی که فعلا ممکن میباشد در‌این پایین مجموعه اختلالات میل کردن قرار گیرد، ارتورکسیا میباشد. اگرچه ارتورکسیا به صورت فزاینده ای در رسانه ها و مطالعات علمی بیان می‌گردد، DSM هنوز آن را تحت عنوان یک مشکل میل کردن مستقل به رسمیت نمی شناسد.

اشخاص دچار به ارتورکسیا تمرکز وسواسی بر تغذیه سلامت دارا‌هستند تا حدی که معاش روزانه آن‌ها را مختل می نماید. آنان ممکن میباشد به صورت اجباری لیست مواد و برچسب های غذایی را تحقیق نمایند و با وسواس از پروفایل های های “مدل معاش سلامت” در رسانه های اجتماعی تاسی نمایند.

شخصی که‌این بیماری را دارااست ممکن میباشد تک تک مجموعه های غذایی را از واهمه ناسالم بودن آن ها حذف نماید. این میتواند سبب به سوء تغذیه، کاهش وزن شدید، اختلال در خوراک تناول کردن در سوا منزل و اندوه خواهد شد. اشخاص در گیر به ارتورکسیا کم کم بر کاهش وزن تمرکز می نمایند. درعوض، بها، نام و نشان یا این که رضایت آن ها به‌این بستگی دارااست که چقدر با ضوابط رژیم غذایی خویش همخوانی دارا‌هستند.

باعث شناسی نقص‌ تناول کردن
ترکیبی از دست اندرکاران ژنتیکی، محیطی و اجتماعی در تولید اختلالات تناول کردن نقش دارا هستند. برخی از اشخاص در گیر به اختلالات میل کردن وقتی که شم می نمایند مدیر بقیه جنبه های معاش آنان مشقت بار میباشد، ممکن میباشد از اقدامات شدید برای محصور کردن مصرف طعام یا این که مجموعه های غذایی به کارگیری نمایند. وسواس راجع به خوراک به روشی ناسالم برای تقابل با عاطفه ها یا این که احساسات دردناک تبدیل میشود. بدین ترتیب، تفراد در گیر به اختلالات تغذیه ای روانشناسی بیشتر در‌پی یافتن راهی سلامت برای مدیر احساسات می‌باشند تا طعام.
انگیزه ظریف اختلالات میل کردن معین وجود ندارد. مانند بقیه حالت تندرست سرازیر، ممکن میباشد دلایل مختلفی وجود داشته باشد. عامل ها خاصی ممکن میباشد خطر ابتلا به خلل میل کردن را ارتقا دهند، برای مثال:

سوابق خانوادگی: احتمال بروز اختلالات تناول کردن در کسانی که پدر و مادر یا این که خواهر و برادری دارا هستند که نقص‌ میل کردن داشته اند بیشتر میباشد.
بقیه مسائل مرتبط با تندرست جاری: تروما، اضطراب، افسردگی، ایراد وسواس فکری عملی و بقیه مسائل مرتبط با تندرست سرازیر میتواند احتمال ابتلا به نقص‌ میل کردن را ارتقاء دهد.
رژیم تصاحب کردن و گرسنگی: رژیم غذایی مکرر یک دلیل خطر برای اختلالات تناول کردن میباشد، به خصوص درصورتی که وزن که در هنگام به چنگ آوردن و حذف رژیم های تازه دائماً بالا و زیر میگردد. شواهد قادر وجود دارااست که آرم میدهد اکثری از علائم نقص‌ تناول کردن، علائم گرسنگی میباشند. گرسنگی بر مغز تأثیر میگذارد و می‌تواند باعث به تغییرات خلقی، درنگ محکم و طاقت فرسا، اضطراب و کاهش اشتها خواهد شد. این ممکن میباشد منجر خواهد شد که خوراک میل کردن به شدت محصور گردد یا این که رفتارهای ایراد خوری ادامه یابد و برگشت به عادات غذایی تندرست مشقت بار خواهد شد.
سوابق جراحت دیوانه: وزن عده ای که به جهت وزن گزینه آزار رسانی قرار گرفته اند، بیشتر در معرض خطاها مرتبط با تناول کردن و اختلالات میل کردن میباشند. این مشمول اشخاصی می‌گردد که بوسیله همسالان، متخصصان محافظت های بهداشتی، مربیان، معلمان یا این که اعضای خانواده از وزن خویش شرمنده گردیده اند.
استرس: خواه رفتن به کالج، نقل جای ، یافتن کار نو، یا این که یک ایراد خانوادگی یا این که ارتباط ای، تغییر و تحول قادر است استرس ساخت‌و‌ساز نماید. و استرس ممکن میباشد خطر ایراد تناول کردن را ارتقا دهد.
عوارض اختلالات میل کردن
اختلالات میل کردن سبب ساز طیف وسیع ای از عوارض میگردد که بعضی از آن ها انذار کننده معاش می‌باشند. هر چه ایراد تناول کردن شدیدتر یا این که زمانبر خیس باشد، احتمال بروز عوارض دورازشوخی بیشتر میباشد. اینها ممکن میباشد دربرگیرنده موردها ذیل باشد:

خطاها بدون شوخی تندستی
افسردگی و اضطراب
ذهن ها یا این که اخلاق قتل نفس
خطاها رویش در کودک ها و نوجوان ها
ایرادات اجتماعی و ارتباط ها
ایراد مصرف مواد
زخم های جسمس برای مثال سیستم گوارش و دندان ها
اشتباهات مرتبط با شغل و مکتب
مرگ
مشکل تناول کردن به چه شکل تشخیص داده می گردد؟
در حالتی‌که رفتارهای غذایی ایراد دارید که منجر غم شما می گردد یا این که معاش یا این که تن درستی شمارا ذیل اثر قرار میدهد، یا این که در حالتی که فکر می‌کنید مشکل میل کردن دارید، درپی امداد تخصصی باشید. اختلالات میل کردن مطابق علائم و رسیدگی عادات و رفتارهای غذایی تشخیص داده می گردد. ممکن میباشد برای تشخیص، هم به روانپزشک یا این که روانشناس رجوع نمایید.

آغاز خوب میباشد یک پزشک معالج شمارا معاینه می‌نماید تا بقیه دلایل پزشکی را برای ایرادات تناول کردن شما رد نماید. دارای تخصص همینطور ممکن میباشد تست هایی را پیشنهاد نماید. یک روانشناس یا این که روانپزشک، یک آنالیز روانشناختی اجرا میدهد تا درباره رفتارها و باورهای غذایی شما داده ها بیشتری استخراج نماید. ارائه دهندگان از راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات کم عقل انجمن روانپزشکی ایالات متحده (DSM) برای تشخیص استعمال می نمایند. اختلالات تناول کردن در dsm5 با علائم توشیح داده گردیده اند.
دوری از مشکل میل کردن در روانشناسی
هیچ رویه مطمئنی برای پیشگیری از اختلالات تناول کردن نیست، البته میتوانید برای تولید عادات غذایی سلامت گام‌هایی بردارید. در شرایطی‌که فرزند دارید، می‌توانید به فرزندتان یاری فرمائید تا خطر ابتلا به اختلالات تناول کردن را کم کند.

خودداری از خلل تناول کردن در بزرگسالان
یک رژیم غذایی تندرست و بی نیاز از غلات بدون نقص، میوه ها و صیفی جات گزینش نمایید. نمک، شکر، الکل، چربی های اشباع گردیده و چربی های ترانس را محصور فرمائید. از رژیم غذایی شدید دوری کنید. در‌حالتی که نیاز به کاهش وزن دارید، با یک کارشناس تغذیه عالی حرف نمایید.
از تکمیل کننده های غذایی، ملین ها یا این که تولیدات گیاهی برای کاهش وزن به کار گیری نکنید.
کار بدنی کافی داشته باشید. هر هفته دست‌کم ۱۵۰ دقیقه شغل هوازی مانند پیاده روی سریع داشته باشید. شغل هایی را تعیین فرمایید که از آنان لذت می‌برید، احتمال جاری ساختن آن‌ها بیشتر میباشد.
برای مسائل مرتبط با تندرست سرازیر، مانند افسردگی، اضطراب، یا این که ایرادات مرتبط با عزت نفس و تصویر تن، امداد بگیرید.
پرهیز از مشکل میل کردن در بزرگسالان
از رژیم تصاحب کردن نوپا خویش اجتناب نمائید. عادات غذایی خانواده ممکن میباشد بر ارتباط ها کودک ها با خوراک تأثیر بگذارد. تناول کردن وعده های غذایی با هم این مجال را به شما میدهد تا به طفل خویش در خصوص اشتباهات رژیم غذایی فراگیری دهید. همینطور به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد که مشاهده کنید آیا بچه شما غذای کافی و تنوع کافی میخورد یا این که نه.
با فرزندتان کلام فرمایید. اکثری از اینترنت‌تارنما‌ها و دیگر تارنما‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارا‌هستند که ایده‌های خطرناکی را تبلیغ می‌نمایند، برخی از تارنما ها نوجوان ها را تشویق به استارت رژیم می نمایند. اصلاح هر سیرتکامل ایده خطا اصلی میباشد. با فرزندتان راجع به خطرها تعیین غذای ناسالم حرف نمائید.
تصویر بدنی سلامت را در بچه خویش، صرف حیث از صورت و اندازه وی، تشویق و تقویت فرمایید. با نوپا خویش راجع به تصویر خویش حرف فرمایید و به وی باور دهید که صورت تن می‌تواند گوناگون باشد. از تن خویش جلوی فرزندتان نقد نکنید. پیام های تایید و احترام میتواند به تولید عزت نفس سلامت یاری دهد. این مهارت ها میتواند به خردسال ها یاری دهد تا از زمان بحران برانگیز سال های نوجوانی و جوانی عبور نمایند.
معالجه خلل تناول کردن
اپ های درمانی خلل تناول کردن به صورت خاص برای هر شخص پیاده سازی شد‌ه‌است و معالجه مشکل تناول کردن ممکن میباشد دربرگیرنده ترکیبی از چند طرز درمانی باشد. معالجه معمولاً مشمول سرازیر درمانی و همینطور معاینات منظم تندرست با دکتر معالج میباشد. اساسی میباشد که در‌پی معالجه زودهنگام برای اختلالات تناول کردن باشید، چون خطر عوارض پزشکی و قتل نفس بالا میباشد. مورد های درمانی عبارتند از:

سرازیر درمانی شخصی، گروهی یا این که خانوادگی: نوعی جاری درمانی به اسم خلق و خوی درمانی شناختی (CBT) ممکن میباشد برای امداد به کاهش یا این که حذف رفتارهای نابسامان مانند پرخوری، تطهیر و محصور کردن پیشنهاد خواهد شد. CBT مشمول یادگیری روش تشخیص و تغییر‌و تحول الگوهای فکری تحریف گردیده یا این که غیر اثر گذار میباشد. مراجعه به یک روانشناس بهتر طهران می‌تواند موثر باشد.
داروها: روانپزشک ممکن میباشد معالجه با داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، ضد سرازیر پریشی یا این که ثبت کننده های کردار را برای امداد به معالجه ایراد تناول کردن یا این که بقیه قوانینی که ممکن میباشد هم‌زمان صورت دهد، مانند افسردگی یا این که اضطراب پیشنهاد نماید.
مشورت کردن تغذیه: این معالجه مشتمل بر فعالیت با یک دارای تخصص تغذیه برای یادگیری تغذیه مطلوب و عادات غذایی میباشد و همینطور ممکن میباشد دربرگیرنده بازیابی یا این که مدیر وزن شخص در صورتیکه که تغییرات وزنی قابل توجهی داشته باشد، باشد. مطالعات نشانه می‌دهد که ادغام تغذیه درمانی با آشنایی درمانی ممکن میباشد به صورت قابل توجهی نتیجه ها معالجه را بهبود بخشد.
بستری: در کیس هایی که شخص علائم حیاتی اش در خطر میباشد یا این که نحوه های درمانی دیگر جوابگو وجود ندارد، احتمال بستری کردن شخص وجود داراست.
سوال ها متداول
درین قسمت به سوال و جواب درباره ی اختلالات میل کردن در روانشناسی میپردازیم.

خلل میل کردن در کودک ها چیست؟
خلل میل کردن در خردسال ها نیز فیس می‌دهد. خصوصا برخی اختلالات تناول کردن مانند هرزه خواری در کودک ها بیشتر فیس می‌دهد. کودک ها بالای ۱۲ سال میتوانند ممکن میباشد به بقیه بقیه اختلالات میل کردن مثل بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی، پرخوری، نشخوار و اجتناب یا این که محدودیت طعام نیز دچار شوند.

اشکال خلل میل کردن چیست؟
شش ایراد میل کردن در dsm یا این که کتاب تشخیصی و آماری متخصصان تندرست جاری وجود داراست: نقص‌ بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی، پرخوری، هرزه خواری یا این که پیکا، نشخوار و اجتناب یا این که محدودیت طعام. بعضا اختلالات نیز مانند نقص‌ تطهیر وجود دارا‌هستند که خیلی رایج نیستند و در تیم بندی مهم مکان نمی گیرند.

معالجه ایراد میل کردن چیست؟
معالجه ایراد تناول کردن مشمول همیاری تیمی از متخصصان مثل روانشناس، روانپزشک، کارشناس تغذیه میباشد. معالجه شناختی رفتاری، اخذ برخی داروهای ضد افسردگی یا این که ثبت کننده خوی و پژوهش یک دارای تخصص تغذیه میتواند علائم اختلالات تغذیه ای روانشناسی را مدیر نماید.

برچسب ها دکتر روانشناس ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 33
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 420
  • بازدید سال : 1486
  • بازدید کلی : 2215
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی